Popüler Konular : Tarih değişikliği... | Navigasyon... | 6 Nisan'da barış ve ... | Mayıs navigasyon... | Mayıs navigasyon... |
Hafta sonu kaçamağı
Naviga
28.03.2017
A | a

Boyu, pratikliği, kullanım kolaylığı ve ekonomikliği ile denize ilk adımını atacak olan amatör denizcilere hitap eden Beneteau Antares 6, Gökmen Öztürk’ün karşısına kağıt üzerinde çıkıyor. Tam da aradığını bulan Öztürk Türkiye’ye ilk defa gelen Antares 6’ya sahip oluyor. Gökmen Bey ile teknesi ve seyirleri üzerine konuştuk…
Yazı: Beril Bayülken Fotoğraflar: Gizem Demirel

34 yaşındayım. Evliyim ve bir oğlum var. Gümrük müşaviriyim. Amatör Denizci Belgesi ile teknemi kullanıyorum. Teknemi aldıktan sonra Amatör Denizci Belgemi aldım. Bu benim ilk teknem. Daha önce şişme botum vardı. Beni aslında deniz tutardı, Antares 6 benim için deneme teknesi oldu. Bir buçuk yıldır tekne sahibiyim, bu sene çok fazla seyir yapma imkanımız olmadı, tekne daha 100 saatte.

Karar aşaması
Çok fazla tatile gitme imkanım olmuyor. En azından hafta sonlarını değerlendirebilmek için eşimle beraber bir tekne almaya niyetlendik. Bu tekneyi almadan önce de tekne dergilerinden araştırmalar yaptım. Ataköy’deki Boat Show’da teknelere baktık ama kendimize uygun bir şey bulamadık. Hem ekonomik açıdan bizi yoracak bir tekne istemiyorduk hem de çok büyük olmasını istemiyorduk. Boat Show için 2006 yılında Bodrum’a gittik. Birçok tekne arasından bu tekneyi sadece çizim halinde görmüş olmamıza rağmen almaya kara verdik. Kasım 2006’da tekne Türkiye’ye geldi. Bu tekne Türkiye’ye gelen ilk Antares 6. Bu teknede110 HP Dizel Volvo Penta motor bulunması ve şaftlı olması tercih sebebimizdi. İnce eleyip sık dokuduk tekneyi almadan önce. Bize fiyatı açısından da çok uygun geldi.

Amatör denizci teknesi
Tekneciler arasında sık sık lafı geçer. Her zaman sahip olunan teknenin biraz daha büyüğü istenirmiş, işte şimdi ben bu durumdayım. Şu ana kadar teknemiz bize her şeyi ile yetti ama seneye biraz daha büyük bir tekne almak istiyoruz. Antares 6, ilk deneyim için çok pratik, çok masrafsız, kullanımı kolay bir tekne. Benim çok tecrübem olmamasına rağmen çok kısa sürede tekneyi tek başıma idare etmeyi öğrendim. Manevra kabiliyeti oldukça iyi. İlk defa tekne alınacaksa kesinlikle böyle bir tekne alınmalı. Tek başınıza kullanacaksanız eğer bu tekne çok ideal. Ayrıca bu işe çok vakit ve nakit ayıramayacaksanız da bu tekne tam size göre. Dalgalara karşı oldukça mukavemetli. Balıktayken bir iki kere hava patladı. Ama hiç sıkıntı yaşamadan karaya döndük.
Kalamış Koyu’nun çıkışında bulunan çakarın etrafında kaya olduğunu bilmiyordum ve oradaki kayalara oturduk. Teknenin altını vurduk, çok ses geldi. Ama teknenin altında bulunan pervane koruyucusu sayesinde hiçbir hasar olmadı. Teknenin altında bulunan aparat koruma için takılmış zaten. Altı pisken 10–11 knot, temizken ise 21–22 knot yapıyor. Gayet süratli bir tekne. İlk defa tekne alacak olan amatör denizcilere kesinlikle bu tekneyi tavsiye edebilirim. Kullanım kolaylığı, makul masrafı, boyutları açısından tam bir amatör denizci teknesi çok kullanışlı bir tekne diyebilirim.

Hafta sonu seyirleri
Tekne, aldığımızdan beri Kalamış Setur Marina’da duruyor. Şimdiye kadar Marmara Denizi’nde seyirler yaptık, tüm adalara gidiyoruz. Sedef Adası’na, Hayırsız Ada’ya gidiyoruz. Denize çıktığımızda genelde bütün gün geziyoruz. Henüz Adalar çevresi ve boğazın dışına çıkmadık. Biz geceleri teknede kalmıyoruz. Buradan adaya teknemizle gidiyoruz, adada ufak marina gibi bir yer var, tekneyi oraya bırakıyoruz. Gece adada kalıp gündüz tekrar tekneye dönüyoruz. Yeme içme teknede oluyor. Aslında teknemizde kalınabilir ama biz bugüne kadar hiç denemedik. Bu sene niyetimiz var. Kış aylarında da ağırlıklı olarak balığa çıkıyoruz.

Yıllık maliyet
Teknem hiç arıza çıkarmadı. Bu açıdan masrafım da olmadı. En çok masraf marina kirası. Önceden dolar ödüyorduk şimdi euro ödüyoruz. Yıllık masrafım beş–altı bin doları buluyor. Tabii bu fiyata yakıt dahil değil. Marina kirası, karaya çekme, zehirli boyası, yani sadece rutin senelik masrafları. Bir de motor bakımı var, o da kullandığınız süre ile doğru orantılı oluyor.
Bu teknenin dizel olması bizim için büyük bir avantaj. Örneğin çok samimi arkadaşım olan İlyas Ayvacı’nın büyük teknesi var. Bazen pazar günleri ben denize çıkamadığım zaman benim teknem ile seyir yapıyor. Kendi teknesi ile üç–dört saatlik bir seyir için 1000 YTL’lik yakıt harcarken bu tekne ile 300 YTL’lik yakıt ile haftada bir kez çıktığınızı varsayarsanız, bu sizi bir ay idare ediyor. Bu açıdan çok avantajlıyız. Çok hızlı bir tekne değil. 35–40 knot yapamıyorsunuz. Ama kısa seyirler için yeterli bir tekne.

Keşke
Teknenin mazot deposu iskelede bulunuyor ve yakıt kapasitesi 120 litre. Tekneyi tek başınıza kullanırken ve depo tam dolu olduğunda tekne yatık duruyor. Tekneyi ilk aldığımda bu yatıklık dikkatimi çekti, acaba bir yapım hatası mı var diye düşündük. Türkiye’ye ilk gelen tekne olduğu için kalıpta bir problem ya da teknede denge sorunu mu var demiştik. Daha sonra kontrol için teknenin üzerinde bulunan her şey söküldü, akülerdi vesaireydi. Benim kanaatim yakıt deposunun iskelede olmasından dolayı böyle bir sorun meydana geliyor. Bu durum beni tekneyi ilk aldığımda görsel olarak çok rahatsız ediyordu ama artık rahatsız etmiyor gözüm alıştı.Bana göre depo ya arkaya ya da tam ortaya konumlandırılmalıydı. Ufak bir tekne olduğu için değişiklik yapmaya pek imkanımız yok.

Beneteau Antares 6

04 Mayıs Çiçek Fırtınası

10 Mayıs Doğu Rüzgârları

16 Mayıs Filiz Kıran Fırtınası

19 Mayıs Kakulya Fırtınası (3 gün)

23 Mayıs Ülker Fırtınası

30 Mayıs Kabak Meltemi (2 gün)

TAKVİM
Yer:Urla/İzmir
Tarih:29 Nisan - 30 Nisan

NAVİGA ÜYELİK
okuyucu@navigamagazin.com Adres: Kalamış Fener Cad. İskele Sok. (Gamze Sok.) No: 2 Kalamış 34025 Kadıköy-İ